Ellökők

 2010.02.11. 15:29

Nem vagyok túl kifinomult teátrális ízlésű ember. Csak ez lehet az oka, hogy nem osztottam nézőtársaim többségének véleményét, akik vastapssal jutalmazták a Békés Megyei Színház vendégjátékaként a Centrál Színházban előadott Elnöknők c. darabot, Werner Schwab "drasztikus komédiáját". Félreértés ne essék, nyilván nem a remek színésznők és Szalma Dorotty rendező teljesítményével lehetett a gond, egyszerűen szerintem ez a darab egyszerűen túl beteg. Mondom ezt úgy, hogy annak idején láttam a Shopping & Fucking-ot, ami szintén beteg, de a szó jó értelmében, és Alföldi rendezésében sem tudott úgy hatni rám, hogy a második felvonásról elmeneküljek. Nos, az Elnöknők egyfelvonásos, így esélyed sincs a menekülésre. Bár volt, aki így is megoldotta, de sor közepéről az előadás alatt kimenni többedmagaddal, az mégiscsak ciki.

Belépéskor viccesnek tűnt, hogy a "műsorfüzet" egy tekercs vécépapír csomagolásaként került a nézők kezébe. Később azonban kiderült, mennyire találó ez a tálalás. A három, sorsába belekeseredett nő beszélgetéseinek jelentős százalékát tették ki ugyanis a végbélsárral kapcsolatos történetek és megjegyzések. Ki mit eszik és attól mit szarik, mekkora szarkupac ez vagy az, mi a szar folyik itt és persze milyen közkedvelt "szakember" a duguláselhárítás terén a derék Mariedl (Dobó Kata), aki ANÉLKÜL csinálja!!! Mármint hogy gumikesztyű nélkül ... a klozettban hónaljszőrig nyúlkálást ...  Nem, nem én vagyok ennyire szókimondó, ezek kb. így hangzottak el a színpadon.

Polgárpukkasztás? Nem hinném. Arra remek példa volt a Shopping&Fucking. Nem is viselt meg ennyire. Azon tudtam nevetni, akármennyire durva volt itt-ott. Annak felfedeztem a szimbolikáját - bár lehet, azért, mert kicsit szájbarágós volt. Ezen legfeljebb kínomban tudtam nevetni, miközben talán sírni őszintébb lett volna.

Egy vidéki színház fővárosi vendégjátéka mindig érdeklődésre tart számot szakmai körökben is. Ennek remek példája volt a tegnapi este is, hisz a nézőtéren számos ismert színészt és rendezőt ismertem fel. Borzasztóan kíváncsi lennék arra, hogy a szakma mit gondol erről a darabról, erről az előadásról. Néhány rövid bejátszás fellelhető a youtube-on is más Elnöknők-előadásokról, és laikus szemmel ezek alapján hasonlóak a rendezések. Így tehát továbbra is tartom magam ahhoz, hogy itt a darab maga beteg.

Címkék: színház élmény kata tünde centrál szalma dobó schwab kara elnöknők dorotty

A bejegyzés trackback címe:

https://megadommagam.blog.hu/api/trackback/id/tr701749548

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása